Halaman

GMOYZSTUDIO

Rabu, 3 Julai 2013

MUTIARA BEACH RESORT, PULAU REDANG: KEM PEMANTAPAN ORGANISASI (KPO) 3

Assalamualaikum dan selamat sejahtera kepada semua pembaca, untuk entry kali ini nak cerita sikit pasal program yang terakhir yang aku sertai buat kali terakhir sebagaipelajar Kolej Pendeta Za'ba khususnya, dan Pelajar Universiti Putra Malaysia amnya.

Dalam entry sebelum nih, aku dah melaram sikit pasal hidup selama 4 tahun di KPZ, UPM. Yela, ibarat orang kata, masa berlalu begitu pantas, buka tutp mata, dah sampai ke penghujungnya bergelar sebagai pelajar di UPM. 4 tahun yang diselangi senang dan susah telah mengajar banyak perkara yang mendewasakan diri aku, tapi banayk benda lagi nak kena belajar lepas nih, kerja, kahwin, tukar lampin anak, ulangtahun perkahwinan...hahaha...pendek kata, Belajarlah kamu sehingga ke liang lahad.

Ok, berbalik kepada program last yang aku join sepanjang diri bergelar sebagai pelajar. Kem Pemantapan Organisasi atau nama pendeknya KPO, yang buat ke berapa kalinya telah aku sertai. Persoalannya, adakah ianya seperti namanya? Dalam sedar atau tidak, program inilah yang telah sedikit sebanyak membantu menambahbaik kemahiran hidup yang selama ini aku tiada atau lemah. Zaman sekarang kalau akademik sahaja yang bagus memang agak susah syarikat2 nak terima kerja, dan secara kebetulan pulak tahap akademik aku pun takdelah sehebat Nur Amalina Che Bakri yang dapat berbelas 'A' dalam exam, dan sekarang tengah buat DOUBLE DEGREE.

Program KPO kali nih diadakan di Pulau Redang, spesifiknya, Mutiara Beach Resort Redang, jadi aku nak kongsilah sedikit keindahan ciptaan Allah S.W.T untuk dinikmati hambanya. Jadi harap-harap korang menikmati gambar-gambar kat bawah nih. Akhir sekali, Wabillahi Tawfiq Wal Hidayah Wassalamualaikum Warahmatullahiwabarakatuh, dan Selamat Sejahtera....

Sampai di Jeti, setelah 8 jam bersabung nyawa di atas Bas

Jalan-jalan cari Souvenir

Jeti menunggu ketibaan bot Resort

Setibanya di Resort, beberapa jam lepas masuk Chalet, terus bersiap untuk ke Snorkelling

Muka Alien bila pakai snorkeling set

Belah petang, beriadah pulak di tepian pantai, bermain bola tampar

Main lambung-lambung pasir, adalah permainan kegemaran kaum hawa bila di pantai

Hari kedua lepas jer selesai solat subuh, terus keluar ke tepi pantai menunggu matahari terbit

Pose action Kame berlatarbelakangkan Matahari Terbit

Snorkeling lagi, kali ini di site yang lain pulak

Lompatan yang tak seberapa ke dalam laut sebelum meneroka coral yang cantik

Aktiviti last di pulau, Hiking, amik masa 20 minit untuk sampai puncak

Pemandangan yang indah tidak mampu menghilangkan penat dahaga mendaki





APA-APA PUN SEMUA TANGAN AKU DAN DIA YANG BIKIN!

1 ulasan:

  1. Hi Amir, cukup cantik pandangan dari hill top, nak gi macam mana ye?

    BalasPadam