Halaman

GMOYZSTUDIO

Khamis, 9 Mei 2013

FOTOGRAFI MAKRO BHG. 3: De'BELAKANG RUMAH, w. EXTENSION TUBE + 18-55 KITLENS

Assalamualaikum dan hai kepada semua pembaca, kali ini seperti yang dijanjikan dalam entry mengenai fotografi makro sebelum ini, saya akan kongsikan sedikit mengenai teknik pencahayaan yang saya guna untuk mengurangkan shadow kat subjek. Anda perhatikan betul2 gambar kat bawah nih, seperti yang saya beritahu, nampak agak AWKWARD, tapi ianya berkesan.



Kat bawah ni ada sedikit gambar yang diambil ketika cuti PRU13 yang lalu, dengan menggunakan kaedah pencahayaan kat atas, cuma saya menukarnya kepada botol air mineral sebab kalau pakai kertas cepat rosak sebab basah. Apa-apa pun semoga gambar kat bawah ni tidak menyakitkan mata anda dan akhir sekali....#BLACKOUT#...lol















APA-APA PUN SEMUA TANGAN AKU DAN DIA YANG BIKIN!

Tiada ulasan:

Catat Ulasan