Halaman

GMOYZSTUDIO

Sabtu, 29 Disember 2012

MASALAH SYILING BARU & NOSTALGIA SYILING LAMA

Assalamualaikum dan hai kepada pembaca, nak cerita sikit pasal syiling baru 20 sen yang warna keemasan tuh. Kalau difikirkan, kenapakah syiling 20 sen dihasilkan dengan warna keemasan? Kalau aku, aku jawab lantaklah diorang nak buat warna apapun. Tapi baru-baru nih ak ad berbual dengan seorang pemilik kedai runcit dekat The Mall bersebelahan dgn PWTC kalau korang tak tahu, dia cakap syiling 20 sen dan 50 sen skang kadang-kadang kalau terlepas pandang boleh tertukar antara kedua-dua syiling tersebut.
Hmmm...Seems Legit!




Nak buat macam mana, saiz kedua-dua syiling berkenaan pun lebih kurang sama, cuma syiling 50 sen mempunyai beberapa lekuk di sisinya. Begitu juga dengan syiling 10 sen dan 5 sen.
Sebenarnya, aku rindu dengan syiling RM1 dahulu yang telah dimansuhkan penggunaannya beberapa tahun lepas. Kalau diingatkan kembali, masa sekolah rendah dulu, mak aku bagi duit syiling RM 1 jer buat bekal pegi sekolah.
Hmmm...Nostalgic nyer...

APA-APA PUN SEMUA TANGAN AKU DAN DIA YANG BIKIN!


Tiada ulasan:

Catat Ulasan