Halaman

GMOYZSTUDIO

Selasa, 11 Januari 2011

SEMINGGU DEMAM


Mula-mula Doktor kata suspek DENGGI,
Lepas buat "BLOOD TEST" dia kata macam DENGGI,
Rasa macam taknak hidup,
Makan tak lalu,
Mandi pon tak lalu jugak,
Berat dah turun hampir 5 kilo,
Nak wat camner, makan nasi 2 mulut dah loya,
Suhu badan bukan main panas,
Paling panas berjaya direkodkan 40 darjah celcius,
Gila panas,rasa badan aku nih macam nak cair jer,
Nak citer pasal ubat baik tak payah,
Bukan main banyak panadol aku telan,
Sampai kene "REFILL",
Selepas 7 kali kene cucuk,
5 kali amik darah n 2 kali masuk air,
Barulah doktor mengesahkan bukan DENGGI,
Apakah penyakitku ini sebenarnya,
Doktor tanya pernah masuk hutan,
Dia takut ada kuman yang masuk tubuh aku ini,
Jadi ANTIBIOTIK ialah penyelesaiannya,
Selepas 2 hari 2 malam makan ANTIBIOTIK,
Keadaan aku bertambah baik,
Jadi pada pandangan aku sendiri memang badan aku dah dimasuki kuman,
Kuman yang tak tahu dari mana datangnya.
Harap-harapnya penyakitku ini sembuh,
Supaya aku dapat belajar dengan selesa dan tenang di semester baru ini.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan