Halaman

GMOYZSTUDIO

Jumaat, 24 Januari 2014

SESI MELEPASKAN STRESS: feat. SOHAIMI JENIANG @ PUTRAJAYA

Tu dia!
Dia dah mai!
Kali nih, sesi melepaskan stress, aku bersama bakal pengantin baru, yakni member aku, Sohaimi Jeniang. Jeniang merujuk kepada nama tempat di Kedah, sebab dia asal orang Kedah. Dia pakai Nikon aku pakai Canon, dua-dua beginner level, takde konflik takde gaduh dan tiada apa-apa masalah.

Sebut pasal jenama kamera nih, teringat aku pasal soalan-soalan yang diajukan tatkala seseorang yang baru ingin melangkah ke alam fotografi DSLR nih, iaitu soalan yang paling epic sekali, "Nikon atau Canon?". Soalan tersebut membawa makna lebih kurang, "yang mana patut saya beli, Canon atau Nikon?". Kedua-duanya memiliki kelebihan dan kekurangan masing-masing, dan kalau diterangkan kepada mereka yang bertanya, biasanya aku akan jawab "errmmmm!.....errmmmmm!.....tak tau lah....". Bukan apa, sebab aku nih bukan jenis BRAND-MANIAC sangat, paling tidak aku akan jawab, Olympus, Lumix, Pentax, Sony pon OK jugak.

Tak kisahlah anda beli dan pakai kamera jenama apa pun, yang penting, kata Mat Granger, "GET YOUR GEAR OUT", dan satu lagi kata-kata daripada Chase Jarvis, "THE BEST CAMERA IS THE ONE THAT'S WITH YOU".

Kat bawah ni ada sedikit gambar hasil outing ngan orang kedah, tiada apa-apa yang special, hanya gambar bunga dan pemandangan, enjoy.



Sohaimi Jeniang beraksi














Tengah fokus tangkap gambar burung kelicap



DIBENAR MENGAMBIL GAMBAR
P/S: Semua gambar telah disunting mengikut citarasa saya sendiri, jika anda ingin memberi komen dipersilakan.


APA-APA PUN SEMUA TANGAN AKU DAN DIA YANG BIKIN!

Tiada ulasan:

Catat Ulasan